تاریخ شروع سری جدید برنامۀنود/ فردوسی پور با "تراکتور"مهربان می شود؟



 فردوسی پور درسال ۱۳۷۸، طرح اولیه برنامه نود را با الگو برداری از برنامه Match of the day انگلیس به مدیریت گروه ورزش شکبه سه ارائه کرد زیرا همشه برای وی جای سوال بود که در بازی هایی که در شهرستان ها برگزار می شود، چه اتفاقی می افتد، از شکل گرفتن ایده تا شروع برنامه شاید ۲۰ روز هم به طول نینجامید و این گونه برنامه نود متولد شد. اولین برنامه های نود با شیوه آزمون و خطا به سمت جلو حرکت میکرد تا زمان فعلی که به به یک برنامه مرجع تبدیل شده و مخاطبان زیادی دارد.

آخرین برنامه از سری چهاردهم «90»  (23 اردیبهشت‌ماه) حدود ساعت 22 و 45 دقیقه پخش شد که به آخرین مسابقات دوازدهمین لیگ برتر فوتبال و جام حذفی پرداخت،و پخش سری جدید برنامه «90» را به شروع لیگ جدید، منوط  کرده، وبدین ترتیب عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری به مدت دو ماه با مخاطبانش خداحافظی کرد.

پرونده روز: تمام ماجراهای اتهام سنگین ژنرال به عادل فردوسی‌پور!

اما سری جدید برنامۀ نود قراراست چالشی تر از سری های قبل روی آنتن برود،

«علی‌اصغر پورمحمدی» مدیر شبکه سه سیما در آستانه پخش اولین قسمت از سری جدید برنامه نود، گفت: مجموعه برنامه نود جزو برنامه‌های پربیننده و موفق شبکه سیما محسوب می‌شود. ولی تاریخ شروع آنرا ذکرنکرد.
وی افزود: سری جدید این برنامه نیز مانند قبل به طور زنده و با اجرای «عادل فردوسی‌پور» به روی آنتن خواهد رفت.
وی درباره محتوای این برنامه نیز اظهار داشت: مطمئن باشید که نود جدید از سابق خیلی بهتر خواهد بود. برنامه نود یک برنامه انتقادی است و سری جدید آن با کیفت بهتر به روی آنتن خواهد رفت.
وی همچنین درباره شایعاتی پیرامون حذف برخی از بخش های این برنامه نیز گفت: سری جدید برنامه نود بدون حذف هیچ بخش و قسمتی و چالشی تر از پیش به روی آنتن خواهد رفت.

                                                                                                 

تاریخ شروع سری جدید 90

قراراست اولین برنامۀ سری جدیددر تاریخ 7 مرداد روی آنتن برود، البته بعضی 31 تیرماه را تاریخ پخش سری جدید اعلام کرده اند، به همین منظور عادل طی هفته‌های گذشته جلسات مختلفی با عوامل برنامه خود داشته است، از گزارشگران گرفته تا عوامل تولید، با تهیه‌کننده برنامه، جلسه گذاشتند و درباره سری جدید این برنامه صحبت کردند،که یک جلسۀ آن در رستوران برج میلادبرگزارگردیدو تمامی عوامل برنامه، ناهار میهمان فردوسی‌پور بودند.

آشتی کنان در اولین برنامۀ سری جدید نود

 مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست گویا از عادل فردوسی‌پور خواهش ‌کرده است که با دعوت از درواز‌ه‌بان‌های ملی‌پوش در اولین برنامه سری جدید نود آنها دور یک میز بنشینند تا عقابهای خشمگین! کدورت‌ها را کنار بگذارند. البته شنیده حاکی از مخالفت فردوسی پوربااین پیشنهاد است.

درگیری لفظی فردوسی پور و کمالوند
بی انصافی عادل نسبت به تراکتور

فردوسی پور در برنامه های گذشتۀ نود، با تراکتوریها نامهربان بوده است، چرا که ارزشهای آنان را نادیده گرفته، و انواع تحقیرهاو اتهامات را متوجه آنهاساخته است : از نظرسنجی مغرضانه گرفته!... تا واکنش وکنایه نسبت به بخشش جاسم کرّار با جملۀ ناخوشایندش که گفت: البته تراکتوری ها نگران نباشند چون با یک سفر استانی تمام جریمه ها بخشیده می شود!....ودر این اواخر نیز نسبت به شهرداری تبریز، بی انصافی را به نهایت درجه رساند! ....البته موارد کم لطفی فردوسی پور نسبت به تراکتوریها، بیش از چندمورد ذکرشده است، که وارد این مقوله نمی شویم.
امیدواریم عادل در مدت تعطیلی برنامه، که از فراغت بیشتری برخورداربود، به اشتباهات خود پی برده وبا تجدیدنظر دررفتارخود، همۀ تیمها را یکسان ببیندو وعدل وانصاف را نسبت به همۀ تیمها از جمله تیم محبوب وپرهوادارتراکتور، رعایت کند، به انتظارمی نشینینم تا ببینیم عادل باتراکتوریها مهربان میشود؟