ستارگانی از دنیای فوتبال که ماه رمضان را از دست نمی‌دهند

در این گزارش  می خواهم شما را با نام و چهره برخی از فوتبالیست های مسلمان که در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند، آشنا کنم.                                                                            ♣♣♣♣

اوزیل در ماه مبارک رمضان نیز از بازیکنان مسلمان حاضر در لیگ های اروپایی بود که علیرغم همه سختی ها، با زبان روزه تمرین و در مسابقات حاضر می شد.


♣♣♣♣
دو تصویر از دمبابا
در شرایطی که اکثر فوتبالیست‌های جهان تعطیلات خود را به خوش‌گذرانی در نقاط مختلف جهان می‌پردازند، دمبابا ستاره مسلمان چلسی به زیارت خانه خدا و مزار مطهر پیامبر اسلام رفته است.
دمبابا مهاجم مسلمان تیم فوتبال چلسی انگلیس که بارها پس از گلزنی سجده شکر به جا می‌‌آورد، برای زیارت قبر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) سفری به مدینه و مسجدالنبی داشته است.
او در صفحات شخصی خود در شبکه‌های مجازی تصاویری از خانه خدا و حضورش در مسجدالنبی را منتشر کرده است. دمبابا گفته است که برای نزدیکی به خدا روزه میگیرد.

http://up.pixact.ir/up/picact/Pictures/nf00294857_2.jpg

به تازگی دمبابا مهاجم تیم چلسی ماشین بسیار گران خود را برای کمک به مسلمانان مظلوم میانمار فروخت، او پیش از این کمک مالی قابل توجهی برای ساخت مسجد در شهر لندن انجام داده بود.


♣♣♣♣
            آنلکا مهاجم تیم فوتبال چلسی       
نیکولاس آنلکا مهاجم فرانسوی تیم چلسی نیز بر روزه داری در ماه مبارک تاکید بسیار دارد و حتی دوستان مسلمان خود در لیگ برتر انگلستان را به انجام این فریضه الهی فرا می خواند.
♣♣♣♣


فردریک کانوتهیکی دیگر از چهره های مطرح جهان فوتبال که یک مسلمان واقعی است و به تمامی فرایض دینی خود مو به مو عمل می کند، فردریک کانوته، اهل کشور مالی و عضو باشگاه   سویا اسپانیاست.        
کانوته یک مسلمان واقعی است که در ماه مبارک رمضان با سر تعظیم فرود آوردن در برابر فرمان خداوند بزرگ یک ماه روزه داری می کند و جالب این است که بهترین بازی های خود را در همین ماه به نمایش می گذارد.
♣♣♣♣

زیدان در مصاحبه ای در خصوص دین خود گفت :من مسلمانم. من به یک خدا که همه چیز است ، معتقدم ، من این واقعیت را در درون درک می کنم.
او در زندگیش به اصول اسلام پایبند است و خیلی چیزها را برای خودش ممنوع کرده است.


♣♣♣♣
فرانک ریبری(بایرن‌مونیخ): خیلی خوشحالم که اینک در ماه مبارک رمضان قرار داریم و می‌توانیم از نعمت‌های این ماه برخوردار شویم. من در این ماه به انجام عبادت مشغول هستم و تلاش زیادی برای گرفتن روزه‌‌های خود دارم اومیگوید:  اسلام را پذیرفتم . قرآن می خوانم. این دین را عمیقا باور دارم و از طریق اسلام به آرامش روحی رسیدم و لحظات سخت زندگیم را سپری کردم.

با ستاره های مسلمان دنیای فوتبال آشنا شوید+ عکس
♣♣♣♣
 کریم بنزما  از یک خانواده بسیار مذهبی است، و  به انجام فرایض دینی از جمله نماز وروزه اهمیت میدهد.


♣♣♣♣
"شفقنا"ستاره مسلمان تیم فوتبال "بارسلونا" که پس از گذشت بیش از یک سال، بار دیگر وارد زمین مسابقه می شد، پیش از ورود به زمین چند ثانیه ای دعا خواند، این ستاره مسلمان فرانسوی نام "بلال" را برای خود برگزیده است، ودر انجام عبادات موفق است.

ستاره مسلمان "بارسلونا" با دعا به زمین بازگشت و مورد تشویق هواداران قرار گرفت + فیلم
♣♣♣♣
 کولو ویحیی توره فوتبالیستهای باشگاه منچستر سیتی ،‌ اهل ساحل عاج و از خانواده ای مسلمان.
آنها در این باره می گویند: ما اسلام را باور داریم . این دین زندگی ما را تغییر و راه خوشبختی را نشانمان داد.



♣♣♣♣
سمیر نصری(سیتی): همیشه به دین خودم افتخار کرده‌ام و هیچ‌وقت به خاطر فوتبال وظایف خودم را به عنوان یک مسلمان فراموش نکرده‌ام. همیشه با شروع ماه رمضان روزه گرفته‌ام و با مشکلی هم مواجه نشده‌ام.


♣♣♣♣
فردریک کانوته، لاسانا دیارا، محمد دیارا، اریک آبیدال، ادین ژکو، اسلام فروز، آرماند ترائوره، حاتم بن عرفا، وایسیریکی ابودیابی، مارون شاماخ، ابراهیم آفلای، سامی خدیرا،  نوری شاهین،  حمید آلتین توپ، پاپیس سیسه، عادل رامی، سلیمان علی مونتاری،  آلی سیسوخو، خالد بولهروزسلمان کالو ...و....تنها برخی از فوتبالیست های مسلمان هستند که در تیمهای مطرح جهان بازی میکنند.                       ♣♣♣♣

در رشته بسکتبال و در لیگ حرفه ای آمریکا نیز ستارگانی هستند که در ماه مبارک روزه داری می کنند و در میادین مسابقه نیز خوش می درخشند. شریف عبدالرحیم، حکیم اولاجون، ارشد والاس و راجون روندو بسکتبالیست های مطرحی هستند که دل از روزه داری نمی کنند.