لیگ سیزدهم وبازیکنان بالای 35 سال/کریمی: تا 2 سال دیگربازی میکنم

فوتبال سنّ وسال نمی شناسد، مربیان ومتخصصان فوتبال میگویند: برای موفقیت یک بازیکن، 2 عنصر نقش اساسی دارد: فیزیک ونیروی بدنی کافی برای دویدن وجنگندگی، و هوش وتکنیک، واگر بر دو عنصر یادشده، تجربه وپختگی اضافه شود، کارایی بازیکن بالاتر میرود، نمونه آن در اروپا، رایان گیگز 39 ساله است، او متولد ۱۹۷۳فوتبالیست ولزی است که از سال ۱۹۸۷ عضو تیم فوتبال منچستریونایتد بوده و به عنوان پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ بریتانیا شناخته می‌شود، باشگاه منچستریونایتد، رایان گیگز را به عنوان مربی – بازیکن معرفی کرده است،
رایان گیگز 39 ساله، مربی-بازیکن یونایتدیها

رایان گیگز
 درآسیا نیز می توان به علی کریمی، هافبک 35 ساله تراکتور اشاره کرد که انواع افتخارات را در ویترین خود، دارد و  از نظر جسمانی وپختگی، در اوج قراردارد، جلالی میگوید: کریمی مثل یک جوان شانزده ساله تمرین میکند وتمام تمرینات سخت را به راحتی انجام میدهد، وخودرا برای حضور در جام جهانی برزیل آماده میکند.

علی کریمی 35 ساله ، کاپرفیلد تراکتوریها


♣♣♣♣♣♣

 سراغ بازیکنان بالای 35 سالی می رویم که قرار است در لیگ سیزدهم به میدان بروند، به ترتیب تاریخ تولد مرور می کنیم:


خبرگزاری فارس: جدایی سهراب بختیاری‌زاده از صبا قطعی شد

سهراب بختیاری زاده(استقلال صنعتی) متولد 20 شهریور 1353 (39 ساله)،جالب است بدانید که فصل گذشته ادعا کردیک فرد ناشناس در پیامکی از او خواسته است تا در شش هفته باقی مانده لیگ، در ازای دریافت 10 میلیون تومان برای هرمسابقه شکست تیمش را رقم بزند!



مهدی ثابتی (سایپا ) متولد 12 بهمن 1353 (39 ساله)



غلامرضا عنایتی (صبای قم) متولد اول مهر 1355 (37 ساله)

فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی ( استقلال) متولد 13 خرداد 1355 (38 ساله)

حسن رودباریان

حسن رودباریان(مس کرمان) متولد 15 تیر 1357 (36 ساله

خبرگزاری فارس: رجب‌زاده: ای‌کاش لیگ باز هم ادامه داشت/ اعلام زمان بازی پلی‌آف، فردا

مهدی رجب زاده (ذوب آهن) متولد 30 تیر 1357 (36 ساله)




ابراهیم صادقی (سایپا) متولد 15 بهمن 1357 (35 ساله)



محسن بنگر (پرسپولیس) متولد 15 تیر 1358 (35 ساله

ملاک ما در این بررسی تاریخ تولد ثبت شده در شناسنامه یا پاسپورت بازیکنان است. در مجموع به 8 بازیکن 35 ساله و بیشتر رسیدیم . به نظر نمی رسد تعداد زیادی باشد، چون مسلما در لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا، سری آ ایتالیا و ... تعداد نفرات بالای 35 سال اگر بیشتر از این تعداد نباشد، مطمئنا کمتر نخواهد بود، ولی وقتی بحث کیفیت مطرح شود، کمی تا قسمتی زیاد شرمنده! البته منظور کیفیت نفرات یاد شده نیست چون اکثر این 8 نفر جزو بهترین های تیم های خود محسوب می شوند، وبه قول معروف: دود از کنده بلند میشود،  مقصود کیفیت کل لیگ و جوان تر هایش بود که باعث نشاندن عرق خجالت بر پیشانی اهالی فوتبال ایرانی می شود! هنوز نمی توان بین چوانها، جایگزینی برای کریمی کاپرفیلدپیداکرد، کریمی میگوید: «می خواهم تا 2 سال دیگر فوتبال بازی کنم، حس می کنم بدنم تا 2 سال دیگر جواب می دهد.»